Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?

Jak Własne firmy dostarczają w kanale B2B?

Prasówki

Jak Nasze spółki oferują w kanale B2B? Sprzedaż wyrobów oraz pomocy w kanale B2B różni się od transakcji do klienta indywidualnego. Przed firmami, które dostarczają towary partnerom biznesowym, stoją zupełnie inne wyzwania. Związane są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak właściwie wygląda sprzedaż w przemyśle B2B.
To kluczowe pytanie tego gatunku w Polsce

Kiedy możemy przeczytać w raporcie, tego typu badanie nie było do tej chwili budowane w rodzimym kraju. Wykonano je na 150 firmach. Wszyscy badani są świadomi konieczności przystosowania się do niedawnego środowiska sprzedażowego. Linia między B2B i B2C zakłada się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje pozostają kluczowe.

Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Są jeszcze trochę momentu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do własnych zakupów.
Chcą zakupić lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Stawiają na wygodę.

Jak Nasze spółki oferują w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe stają się ważnymi czynnikami w procesie budowania relacji. W Internecie firmy B2B lubią wspominać o sobie, swojej roli także prywatnej przygody – 62% ankietowanych firm wymieniło historię znanej nazwy na domowej stronie internetowej. W współczesnym jedynym czasie dużo rzadziej pokazują one na indywidualnych stronach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi albo produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm świadczy przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).

Jak wskazuje rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na targu B2B twierdzi, że ich nazwa dostarcza własne wyroby albo usługi przez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) cieszy się handlem elektronicznym od ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) idzie w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, i dopiero 1% ankietowanych sprzedaje produkty albo usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Nasze spółki oferują w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to zauważymy, że firmy szukają dużo oferty na ostatnie, by proponować własne wyroby odbiorcom. Zobaczmy, kiedy zatem oczekuje. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można szukać lub kupić produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często używanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm stawia na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% trafia do klientów poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje produkty w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że potem są firmy, które nie mają naszych stron firmowych. Według badania jest ich około 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna zawierać?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest doskonałym okresem lejka sprzedażowego, toż ona pozwoli na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy bardzo popularne zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich oglądają się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona widoczna w moc językach, oceny firmy, chatbot i mnóstwo nowych. Najlepiej pokazuje to poniższy wykres.

Jak Nasze spółki oferują w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do pokazywania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców stosuje do sprzedaży aplikacji głównie do tego zrobionych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma zdania, jakie metody zastosowano na ich częściach www.
Co także zlokalizujemy w raporcie?

Cały raport to też 111 stron dużej wiedzy spośród poziomu B2B i różnic, jakie powstają w sprzedaży, gdy czerpiemy spośród tego kanału. Możemy odnaleźć w nim także informacje na temat przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są te zagadnienia pokazujące, jak postępuje marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana jest na etapie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwala na przykład połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była możliwa, trzeba wyłożyć na nią wyjątkowe liczby pieniędzy i poświęcić ogrom czasu.

To nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży materiałów w nieprzebranych kwotach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, które potrafią sprawić, do blokady sprzedaży. Mowa na przykład o dostawach kurierskich. Jeśli korzystamy jednie z jednej firmy logistycznej, to możemy trafić na rzecz, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd też warto korzystać w zapasie rozwiązania awaryjne. Na przykład brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansę wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość bycia procesów logistycznych. Jeżeli zależysz zobaczyć, kiedy wtedy wpływa zamów kuriera bezpośrednio od brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments